Rozhovor do časopisu Glanc 11/2018

28.09.2018 19:25

 Vladana Augstenová

„Jsem přesvědčena, že když je člověku něco osudově dáno, směřuje k tomu už od dětství. Takže moje výchova moje sexualita a přístup  k ní i všechno, co jsem prožila, mě postupně ovlivnili natolik, že jsem se jednoho dne rozhodla, že musím dělat něco užitečného, že budu pracovat se svým vlastním tělem.“ 

Sexuální asistenci využívají lidé, kteří nejsou schopni psychicky ani fyzicky uspokojit své sexuální potřeby. Mimo asistenci Vladana pracuje i se „zdravími“. „Každý člověk je zdravý, jen my sami si svojí nezodpovědností a přístupem k životu způsobujeme nemoci,“ tvrdí Vladana. „Něco jiného ovšem je, když se člověk narodí s nějakým postižením. Pro mne jsou samozřejmě zajímavější případy, které skutečně potřebují moji pomoc. Jednak si nedokáží popovídat o svých intimních záležitostech třeba se svými rodiči a ani nejsou schopni své tělo obsloužit, nějakým způsobem se sami potěšit. A v tom vidím smysl své práce.Odborná práce se sexuální energií má smysl, ovšem nemůže ji dělat každý. Jsme čtyři, a ne všechny máme zkušenost prostitutky. Ovšem je třeba mít za sebou semináře a pak podstoupit výcvik. Přijeli za námi zakladatelé sexuální asistence ze Švýcarska a jedna Francouzka, která školí především rodiče handicapovaných dětí, aby je uznali i jako sexuální bytost. Dostali jsme pak certifikát, který má mezinárodní platnost a jsme vedeni pod organizací Freya.“

To dokáže jen žena!

Každý příběh, který se svými klienty Vladana zažívá, je jedinečný a neopakovatelný. Často ji, kromě handicapovaných klientů, kontaktují lidé, kteří nemají velké mentální zatížení, takže jsou schopni si objednat službu a sami ji i realizovat. S těmi lze do určité míry pracovat stejně, jako se zdravými lidmi. Zajímavé je pracovat  s autistickými klienty. „Většinou se jim dávají léky, aby se utlumila jejich sexuální touha,“ říká. Vladana „Je zajímavé, že spousta lidí si myslí, že jsou nepoužitelní nebo že svoji sexuální energii nevnímají. Opravdu si ji neuvědomují, možná i proto, že se nedostanou moc mezi lidi, ale ona v nich je a je zajímavé probouzet její potenciál.“ Pak jsou tady i lidé, kteří nemohou používat ruce a poskytnout službu sami sobě. „Mým dotekem je ale možné uvolnit napětí v jejich těle a pomoci jim rozhýbat  třeba prsty. Můžu to doložit konkrétním případem. Jeden mladý muž má už odmala mozkovou obrnu, celé tělo má zdeformované, takže není schopen ani ležet v rovné poloze na zádech. A také špatně mluví – ale mentálně postižený není. Nemůže chodit a má zkroucené ruce tak, že je pro něho nemožné něco uchopit a podržet to. Dlouho se bál mě zkontaktovat, psychicky se na to musel připravit a pak mě oslovil společně se svým tatínkem. Už po třetím sezení, kdy šlo o masírování těla a uvolňování napětí včetně dotýkání se genitálií, se mi povedlo, že mu napětí v rukách povolovalo, a dokonce byl schopen uvolnit prsty a pohybovat jimi. Když to jeho tatínek viděl, tak se skoro až rozplakal. –No jo, tohle dokážou ženský!“ prohlásil. Na tomhle místě je ale třeba říct, že dotýkání se genitálií není prioritní, ani se s ním léčba nezačíná.“

Trestala sama sebe?

Některé sexuální asistentky – jsou celkem čtyři – poskytují pohlavní či orální styk. Vladana ne. Pak si málokdo umí představit, jak s klientem vlastně pracuje.„Každý by to rád věděl, ale to se nedá jednoduše popsat. Nejdůležitější jsou  zkušenosti a sebevzdělání, které jsme při této práci – a koneckonců i dřív – načerpali. Lidé jsou většinou plaší, stydí se a téměř vždy nemají rádi své tělo. Takže na začátku je to hodně o povídání, teprve pak dojde na práci s tělem – rozhodně postupuji podle toho, jak se klient nebo klientka cítí. Jednotlivou práci s člověkem nemohu popsat, protože se u jednotlivců liší a jde i o to, jak se situace vyvíjí. Nástroje, které jsem načerpala po různých seminářích, z knih i ze své praxe, mi pomohly vytvořit si svůj vlastní systém, moje know how. A velkou roli hrála i moje zkušenost v oblasti sexu.“ Vladana přiznává, že k práci sexuální asistentky se dostala přes práci prostitutky, ke které ji přivedla hmotná nouze – i když tvrdí, že tehdy chtěla vlastně sama sebe potrestat. Nevyšel jí vztah, její partner z ní vytáhl peníze, které dodnes nevrátil a rozešla se ve zlém s dcerou. Zrušila firmu,ale rok ještě ve firmě poskytovala zdarma poradenské služby a během té doby se tak zadlužila, že bylo třeba to nějak řešit. Nechala se zaměstnat v call centru, ale peníze na dluhy nestačily, a tak hledala nějakou brigádu, na které by si přivydělala., Všude na mně vyskakovaly erotické služby“. A tak se ve svých čtyřiceti letech rozhodla živit tělem.„Tehdy jsem si řekla, že buď chci umřít, nebo začnu dělat něco užitečného pro sebe, pro planetu, pro lidi. A tak jsem si v roce 2011 naordinovala „vysokou školu sebepoznání“. Byla jsem naštvaná na chlapy, na celý svět, na sebe a měla jsem pocit, že když budu dělat to, co celá planeta odsuzuje, sama sebe potrestám nejvíc. Když jsem se k tomu později přiznala svému okolí, kamarádkám i cizím lidem, byla jsem překvapena, že na práci prostitutky spousta lidí skrz prsty nekouká a některé ženy se dokonce přiznaly, že to je jejich tajný sen!“ usmívá se Vladana. 

Dobrovolný celibát

Než začala poskytovat sexuální služby, Vladana věděla, že sama před sebou nějakým způsobem zkrachovala, nerozuměla prý sama sobě a chtěla porozumět dokonale i své sexualitě i tomu, proč jí nevycházejí partnerské vztahy. Tvrdí, že i ona sama byla svým způsobem postižená. Jedno z traumat bylo například, že jako malá byla trestána, když byla přistižena u masturbace . V dospělosti se necítila úplně sebevědomě, měla zablokovanou sexuální energii, a to všechno vygradovalo až po její dluhy.,, A mělo to tak být, protože  až práce s tělem v roli prostitutky mi pomáhala k sebepoznání a dávala mi smysl života. Chtěla jsem se vzdělávat a vědět, do jakého oboru jsem se to dostala, začala jsem si kupovat knížky jako je třeba Historie prostituce. Ale tehdy jsem už věděla o tantrických masážích, takže jsem nedělala nic jiného, než platila dluhy,  jezdila na semináře a školení na téma sexuality, partnerské vztahy,  léčení sexuální energie či sexuologická práce s tělem, se kterou souvisel roční výcvik. K tomu jsem si přidala ještě nultý ročník psychologie.“ Tehdy ještě netušila, jaký přesah to bude mít a že se z ní jednou stane sexuální asistentka pro handicapované. K tomu se postupně dopracovala. Brzy se její život otočil o sto osmdesát stupňů. „Po roce a půl práce sexuální pracovnice a ukončení výcviku léčení sexuální energie dotykem, jsem se rozhodla pro sexuální půst, který trval čtyři roky. Neznamená to, že bych na sex nemyslela nebo byla zapovězena masturbace. Říká se tomu brahmačaría, což je indický název kultivování sexuální energie bez pohlavního styku. Šlo o to, abych se s nikým nepropojovala a vyčistila si tak svoje tělo i mysl.“ A právě tahle čtyřletá sexuální zdrženlivost  Vladaně pomáhá v tom, aby pochopila lidi, kteří jsou bez sexu. Jsou to třeba mladí kluci, kteří žili normálním pohlavním životem a po úrazu nemůžou a ví, že si už nikdy nezasouloží, protože mimo jiné nemají ani erekci. „ I o tom je velká část mé práce, kdy je učím, jak pomocí  fantazie a různých technik třeba probudí  erotogenní zóny v jiných částech těla.“ 

Těch sedm let „vysoké školy sebe poznání“  pomohlo Vladaně  i v tom, že pochopila muže, jací jsou a srovnala si všechny vztahy i s dcerou. Neměla problém překonávat stigma, že byla prostitutkou, cítí se mnohem líp než před lety, sebejistěji, je přesvědčena o tom, že má krásnou a prospěšnou práci. Hraje divadlo pro Rozkoš bez rizika, dokonce vyhrála cenu za roli ve hře Učitelka a Oidipus, která jí byla psaná na tělo.  „Tehdy jsem novinářům přiznala, že jsem se živila sexem.“ A konečně našla i muže, se kterým strávila poslední tři roky. „Předtím jsem žila jen se dvěma muži, s manželem, otcem mé dcery a s tím, který mě obral o peníze a dodnes je nevrátil. Moje maminka je s mým tátou padesát šest let a já ji za to nesmírně obdivuji. Je už prababičkou, já babičkou, scházíme se celá rodina, je nás dvacet a já jsem šťastná, že jsem k tomu všemu dozrála a že je všechno tak, jak má 

 

 

Kontakt

Vladana Augstenová, CSB Sexological Bodyworker, Sexual assistent to disable people, Sexual mentor, Tantra jóga

Praha
+42 725 123 635 - PO-PÁ 12-18h

Informace, zakázky a objednávky prosím spíše telefonicky z důvodu efektivity a rychlé odpovědi. Děkuji


Pokud se nedovoláte, zavolám zpět hned jak to bude možné.


Děkuji za pochopení


Instagram: Vladana KristeNa Augsten